Wielokrotnie nagradzane i utytu³owane studio Telltale Games, które z powodu bankructwa musia³o zamkn±æ swoje podwoje we wrze¶niu ubieg³ego roku, zostanie wskrzeszone. Na razie bêdzie to jednak jedynie szyld, poniewa¿ z projektem nie s± zwi±zani ¿adni poprzedni pracownicy dewelopera. Za przywrócenie do ¿ycia studia odpowiadaj± Jamie Ottilie oraz Brian Waddle, stoj±cy za firm± LCG Entertainment, która kupi³a od wierzycieli oryginalnego zespo³u prawa do nazwy „Telltale”, a tak¿e wiêkszo¶æ jego tytu³ów i marek. Co ciekawe, fundusze na ten cel zapewni³ wydawca o nazwie Athlon Games, nale¿±cy do chiñskiego holdingu Leyou, operuj±cego w bran¿y gier free-to-play. Udzia³y w przedsiêwziêciu maj± tak¿e weterani bran¿owi, tacy jak Chris Kingsley (studio Rebellion), Lyle Hall (Heavy Iron Studios), a tak¿e Tobias Sjögren (pracuj±cy wcze¶niej dla Starbreeze).
Kierownicy wskrzeszonego
Telltale nie maj± do¶wiadczenia w pracy nad grami przygodowymi. Jamie Ottilie by³ w³a¶cicielem mobilnego studia
Galaxy Pest Control, wydaj±cego tytu³y oparte na telewizyjnych licencjach serii
Duck Dynasty oraz
Power Rangers. Brian Waddle zajmowa³ siê sprzeda¿± i marketingiem u producenta silnika Havoc oraz w firmie outsourcingowej
Virtuos. Nowa siedziba studia znajdzie siê w Malibu, w Kalifornii. W pierwszym etapie dzia³ania nowego studia, trwaj±cym sze¶æ miesiêcy, w³a¶ciciele skupi± siê na ponownym wprowadzaniu do sprzeda¿y gier z katalogu producenta, które zniknê³y ze sklepów kilka miesiêcy temu, a tak¿e rozwoju w³asnych technologii i wykonywaniu zewnêtrznych zleceñ.
Ottilie potwierdzi³, w rozmowie z serwisem
Polygon, ¿e poza oryginalnymi seriami
Telltale, takimi jak
Puzzle Agent, jego firma odkupi³a tak¿e prawa do gier
The Wolf Among Us oraz
Batman: The Telltale Series. Istnieje wiêc mo¿liwo¶æ, ¿e ujrzymy bezpo¶rednie kontynuacje przedstawionych w nich historii. Czê¶æ z licencji zd±¿y³a ju¿ wygasn±æ (najpewniej chodzi miêdzy innymi o
Minecrafta,
Grê o tron i
Stra¿ników Galaktyki), firma ma jednak na powa¿nie przygl±daæ siê mo¿liwo¶ci ich odnowienia. Warto zaznaczyæ, ¿e marka
The Walking Dead pozostaje poza zasiêgiem
Telltale, poniewa¿ nowym w³a¶cicielem praw do jej adaptacji jest w tej chwili studio
Skybound Games.
Ottilie da³ równie¿ do zrozumienia, ¿e nie ma zamiaru pope³niæ tych samych b³êdów, co zarz±d oryginalnego
Telltale, które doprowadzi³y do jego upadku. Wierzy te¿ w przygodówki, których jest wielkim fanem, oraz w to, ¿e w bran¿y jest wci±¿ miejsce dla dewelopera specjalizuj±cego siê w nowych produkcjach z gatunku. Co ciekawe, odniós³ siê równie¿ do epizodycznej formu³y gier, z których by³o znane
Telltale. Zaznaczy³, ¿e chcia³by j± zachowaæ, ale planuje zmodyfikowaæ j± w nowych tytu³ach, przystosowuj±c do wspó³czesnych oczekiwañ konsumentów przyzwyczajonych do netfliksowego binge-watchingu.
Kto jednak przygotuje nowe projekty
Telltale, pozostaje na razie niewiadom±. Ma³o prawdopodobne jest, by w³a¶cicielom studia uda³o siê ¶ci±gn±æ ponownie najwiêksze talenty zwi±zane z oryginalnym zespo³em. Ottilie wspomnia³, ¿e zaoferuje niektórym z nich pozycjê freelancerów z mo¿liwo¶ci± sta³ego zatrudnienia w
„nieokre¶lonej przysz³o¶ci”. Trudno jednak uwierzyæ, by wielu z nich zdecydowa³o siê przyj±æ
„hojn±” ofertê, zwa¿ywszy na problemy, jakie sprawi³ im poprzedni pracodawca, oraz to, ¿e znaczna czê¶æ z nich znalaz³a ju¿ zatrudnienie w du¿ych studiach deweloperskich lub postanowi³a zacz±æ dzia³aæ na w³asn± rêkê. Odbije siê to z pewno¶ci± na jako¶ci potencjalnych tytu³ów wypuszczanych przez nowe
Telltale, których premiera pozostaje na razie niezwykle odleg³a.
Przypomnijmy, ¿e ubieg³oroczne bankructwo studia
Telltale Games odbi³o siê szerokim echem w bran¿y. Nie tylko z powodu tego, ¿e z dnia na dzieñ i bez ostrze¿enia pracê straci³y dziesi±tki osób, które pozbawione zosta³y jakiegokolwiek zabezpieczenia finansowego. Deweloper zasypuj±cy rynek kolejnymi epizodycznymi przygodówkami opartymi na popularnych licencjach, które zgarnia³y wysokie oceny i nagrody, wydawa³ siê przez d³ugi czas niezatapialny. Przyczynami jego koñca by³o z³e zarz±dzanie, zbêdne wydatki, zbyt du¿a liczba aktywnych projektów oraz starzej±cy siê i spawaj±cy k³opoty silnik graficzny, który niepotrzebnie wyd³u¿a³ czas pracy nad grami oraz zwiêksza³ koszty ich produkcji.
¬ród³o:
"Ender" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2019-08-28 18:31:59
|
|